3/02/2023

Οδηγούμε το Audi Q8 e-tron στην Γερμανία

Αποστολή στο Μόναχο: Ντίνος Παπαγιαννόπουλος (np@carmgz.gr)

Το 2018 η Audi παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, ένα εντυπωσιακό σε μέγεθος και όψη crossover με τον κωδικό e-tron. Δεν ήταν τέλειο αλλά ήταν το πρώτο μεγάλο βήμα. Τέσσερα χρόνια μετά οδηγούμε τη συγκρατημένη αλλά σίγουρα πολύ πιο ψαγμένη στις λεπτομέρειες μετεξέλιξή του, το Q8 e-tron.

Οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση από την εποχή που το πρώτο e-tron παραδόθηκε στον πρώτο πελάτη θα λέγαμε ότι αναλογικά έχουν καλύψει απόσταση που κανονικά θα έπρεπε να περάσουν δεκαετίες για να καλυφθεί.

Αν στην Audi θέλουν να είναι ειλικρινείς θα πρέπει να παραδεχτούν ότι το ίδιο το e-tron ήταν περισσότερο μια ευρείας κλίμακας έρευνα παρά ένα κανονικό μοντέλο. Αυτό δεν το εμπόδισε βέβαια να πουλήσει εν τω μεταξύ περισσότερα από 150.000 κομμάτια, αλλά και πάλι ακόμα πιο σημαντικό για την Audi ήταν το feedback από την χρήση του στο πεδίο.

Από το e-tron προέκυψαν σημαντικά μαθήματα και για το e-tron GT και για το Q4 e-tron και φυσικά για τη διάδοχη κατάσταση που οδηγούμε τώρα στα περίχωρα του Μονάχου, το Q8 e-tron. Η Audi επέλεξε συνειδητά αυτή η διάδοχη κατάσταση να μην είναι ρηξικέλευθη αλλά μια προσεκτική και επί της ουσίας αναβάθμιση σε σημεία που ήξερε ότι το e-tron υστερεί ή τουλάχιστον άρχισε να υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό που πλέον τρέχει σαν ηλεκτρόνιο.

Υπήρχαν βέβαια και σημεία που το τρέχον e-tron εξακολουθούσε να είναι στον αφρό. Η ποιότητα κατασκευής για παράδειγμα, η συνολική εξωτερική σχεδίαση, η εικόνα του εσωτερικού, που είναι ένα μείγμα επίδειξης τεχνολογικής υπεροχής και αρτιότητας στην κατασκευή από αυτές που δύσκολα συναντάς ακόμα και σε ανταγωνιστικό μοντέλο της premium κατηγορίας.

Σε αυτά η Audi –σοφά ποιούσα- δεν έκανε σημαντικές επεμβάσεις. Αλλαξε λίγο το σχήμα της single frame μάσκας, βελτίωσε κάποια σημεία, κυρίως στο εμπρός μέρος ώστε να βελτιώσει την αεροδυναμική (έναν τομέα που στα ηλεκτροκίνητα είναι ακόμα πιο κρίσιμης σημασίας), διαφοροποίησε τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και με κάποιες στοχευμένες πινελιές έδωσε στο Q8 e-tron ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό αποτύπωμα στον δρόμο. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα σημαντικά μεγάλο αυτοκίνητο. Το μήκος του αγγίζει τα πέντε μέτρα, το πλάτος του τα δύο, το μεταξόνιο τα τρία. Μολαταύτα, κοιτώντας το από κοντά σε ξεγελά, σού φαίνεται πιο μαζεμένο, με μια μορφή που συνδυάζει την εκλέπτυνση με τον δυναμισμό.

Οι μηχανικοί της Audi έδωσαν μεγάλη έμφαση στη βελτίωση τόσο της μπαταρίας όσο και του πίσω ηλεκτρικού μοτέρ προκειμένου να επιτύχουν καλύτερες συνολικά επιδόσεις με βελτιωμένη απόδοση. Η ενέργεια εξακολουθεί να διοχετεύεται σε δύο ασύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα με τη διαφορά ότι το πίσω έχει και αυτό με τη σειρά του υποστεί σημαντικές βελτιώσεις που επέτρεψαν στην αύξηση της συνδυαστικής ισχύος στους 408 PS από 360 που είχε το προηγούμενο. Σε αριθμούς αυτό σημαίνει ότι το e-tron 55 με βάρος που ξεπερνά τους 2,5 τόνους επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,6”. Πριν από πολλά χρόνια βρέθηκα σε έναν αγώνα με τράκτορες και μου είχε πέσει το σαγόνι από τον τρόπο με τον οποίο επιτάχυναν από στροφή σε στροφή. Παρόμοια είναι η έκπληξη μόλις πατήσεις το γκάζι αυτού του αντικειμενικά μεγάλου από κάθε άποψη αυτοκινήτου.

Αλλά το Q8 e-tron δεν έχει φτιαχτεί για τέτοιου είδους οδήγηση. Οι διαστάσεις, το τεράστιο μεταξόνιο των σχεδόν τριών μέτρων, η σχεδόν αψεγάδιαστη καμπίνα με τις πόρτες που κλείνουν τόσο ερμητικά που βουλώνουν τ’ αυτιά σου, οι άπλετοι χώροι αλλά κυρίως η αερανάρτηση και η πλήρης απουσία θορύβων σου αποκαλύπτουν εξ’ αρχήν τον πυρήνα της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου: γρήγορη, άνετη και απροβλημάτιστη μετακίνηση. Η αερανάρτηση, μολονότι οι δρόμοι-τραπέζι του μπιλιάρδου γύρω από το Μόναχο δεν προσφέρονται για πιο ενδελεχή αξιολόγηση, εντούτοις είναι τόσο αφοπλιστικά ισοπεδωτική που δεν αφήνει περιθώριο να σκεφτείς ότι ακόμα και στο ελληνικό οδικό δίκτυο θα δυσκολευτεί.

Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα, όχι ωστόσο με αυτό τον εξοντωτικό τρόπο που την παράγουν ορισμένα ανταγωνιστικά, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Q8 e-tron, ακόμα και στην έκδοση S-Line με το πιο σφιχτό set-up δυσφορεί όταν το παρερμηνεύσεις και αποπειραθείς στο επαρχιακό δίκτυο να παραβιάσεις το όριο που το ίδιο σου θέτει. Μολονότι το σύστημα διεύθυνσης με την προοδευτική υποβοήθηση είναι αναθεωρημένο και εμφανώς πιο άμεσο και γρήγορο και παρότι στο οδηγικό πρόγραμμα dynamic η ανάρτηση σφίγγει αισθητά, το μεγάλο βάρος φυγείν αδύνατον. Η γρήγορη και σωστά μελετημένη τετρακίνηση καταφέρνει τις περισσότερες φορές να βρει την απαιτούμενη πρόσφυση αλλά προφανώς δεν μπορεί να αντισταθεί στις φυσικές δυνάμεις που επενεργούν όταν ο συνδυασμός όγκου και μεγάλης ταχύτητας το κάνουν να συμπεριφέρεται ατσούμπαλα, ιδίως σε πιο στενά κομμάτια.

Κοντολογίς σε σχέση με την απερχόμενη γενιά μπορεί το Q8 e-tron να είναι ένα τσικ πιο άμεσο και να διαχειρίζεται καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος αλλά σε καμία περίπτωση δεν διεκδικεί σπορ δάφνες. Δεν το επιχειρεί καν. Πρόκειται για έναν ακούραστο χιλιομετροφάγο, ειδικά από την στιγμή που η μεγαλύτερη μπαταρία και η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας έχουν σχεδόν εκμηδενίσει το άγχος της αποφόρτισης, που θα μεταφέρει μέσα στο ευρύχωρο, ήσυχο και πολυτελές εσωτερικό του ακόμα και πέντε επιβάτες δίχως παραχωρήσεις.

Ο εξοπλισμός του είναι πληρέστατος και η λίστα των επιπλέον χαρακτηριστικών ατελείωτη, η τεχνολογική του πληρότητα όσον αφορά την συνδεσιμότητα και τα συστήματα ασφάλειας δεν αμφισβητείται και οι όποιες εργονομικές ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από την σχεδόν παντελή έλλειψη φυσικών διακοπτών είναι κάτι που φαίνεται ότι θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε μαζί του.

Είναι ακριβό; Προφανώς και είναι, αλλά αυτό ποτέ δεν υπήρξε το πρόβλημα σε μάρκες όπως η Audi. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πάει την υπόθεση ηλεκτροκίνηση ένα βήμα πιο πέρα. Χωρίς σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες, με μικρά αλλά σταθερά βήματα που βελτιώνουν τις όποιες αδυναμίες. Υπό αυτό το πρίσμα μπορεί το Audi Q8 e-tron να μην είναι ένα καινούργιο αυτοκίνητο αλλά υπηρετεί με συνέπεια μια καινούργια εποχή.

Λίγα λόγια για το τεχνολογικό DNA

Και οι δύο ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών σε σχέση με το προηγούμενο, η οποία ωστόσο δεν έχει αλλάξει διαστάσεις παρόλο που η ενεργειακή χωρητικότητά της έχει αυξηθεί σημαντικά, στις 106 kWh (95 kWh ήταν η μπαταρία του απερχόμενου), κάτι που οφείλεται στη βελτίωση της τεχνολογίας συγκόλλησης των κυψελών και το πιο μελετημένο packaging. Eίναι τοποθετημένη χαμηλά, σε μια διάταξη τύπου skateboard και υπό αυτή την έννοια το Q8 e-tron είναι ένα εντελώς ξεχωριστό παρακλάδι στην ηλεκτρική γκάμα της Audi, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας στηρίζονται πάνω στις πλατφόρμα MEB ή την πιο εξελιγμένη PPE του ομίλου VW.

Στο πλαίσιο της γενικότερης βελτίωσης της διαχείρισης της ενέργειας το Q8 e-tron μπορεί πλέον να «κουμπώσει» σε DC φορτιστή έως 150 kW (για την μπαταρία των 89 kwh) ή έως 170 kW (για την μπαταρία των 106 kWh). Σε αυτή την περίπτωση οι χρόνοι φόρτισης από το 10 έως το 80% είναι 28 λεπτά της ώρας για την έκδοση «50» και 31 λεπτά για την έκδοση «55». Ο στάνταρ on-board φορτιστής για οικιακή φόρτιση σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας φορτιστή 22 kW

Tο σύστημα ανάκτησης ενέργειας μπορεί να ελέγχεται αυτόματα από την κεντρική υπολογιστική μονάδα ή μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι σε τρία στάδια. Η στάνταρ αερανάρτηση μπορεί να ανυψωθεί σε δύο στάδια, μέχρι 35 mm για χρήση στην άσφαλτο και μέχρι 50 mm για εκτός δρόμου διαδρομές. Πάνω από τα 100 km/h χαμηλώνει αυτόματα κατά 26 mm από τη στάνταρ θέση της.

πηγή:protothema.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Δημοφιλή Άρθρα

Περισσότερα στην κατηγορία