28/03/2024

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε έναν ακόμα αντιλαϊκό προϋπολογισμό του Δήμου Διονύσου

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε έναν ακόμα αντιλαϊκό προϋπολογισμό του Δήμου Διονύσου που έφερε, χωρίς αιδώ, στο δημοτικό συμβούλιο η Δημοτική Αρχή Καλαφατέλη. Πρόκειται για τον τρίτο στη σειρά Προϋπολογισμό της, που συνεχίζει να λειτουργεί σε βάρος των πολλών και προς όφελος των λίγων που την περιστοιχίζουν και συμφωνούν με τις επιλογές της, άλλωστε γι’ αυτό την στήριξαν να εκλεγεί και την στηρίζουν χωρίς όρια.  

Και αυτός ο προϋπολογισμός:

  • ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις αντιλαϊκές επιδιώξεις του δημοσιονομικού «κορσέ» που έχουν προσδιοριστεί με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2018 – 2022 και τον Κρατικό προϋπολογισμό, προκειμένου να περισσεύει ζεστό χρήμα για τους μεγάλους επιχειρηματίες, τις τράπεζες, το χρέος, στις πλάτες του λαού. 
  • είναι ανειλικρινής, αδιαφανής καθώς δεν συνοδεύεται από τα δεδομένα υπολογισμού των οικονομικών μεγεθών, που εγγράφονται, και βεβαίως δεν πρόκειται, όπως ήδη προκύπτει και από τα προηγούμενα χρόνια, να επιτευχθεί στο 100%. Οι σημαντικές αποκλίσεις εσόδων και εξόδων πρέπει να θεωρούνται από τώρα δεδομένες, καθώς και το κρυμμένο με δημιουργική λογιστική έλλειμμα και το σοβαρό πρόβλημα ταμιακής ρευστότητας.

Αυτό που είδαμε για πολλοστή φορά είναι:

  • η στήριξη της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής και της πολιτικής της ΕΕ μέσα από την φορομπηχτική αντίληψη των ανταποδοτικών τελών και των δημοτικών φόρων, αν και κατ’ επίφαση παραμένουν τα ίδια με το 2021, και την πολιτική επιλογή και τακτική του «βλέποντας και κάνοντας». 
  • η επιβολή «σιγής ασυρμάτου» και μη άρθρωσης λόγου από τους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας και των συνοδοιπόρων της κατά την 5ωρη συζήτηση του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού έχοντας σαφώς άγνοια του κινδύνου της συνενοχής τους για τις επιλογές του Δημάρχου και της ομάδας διοίκησης. 
  • το τραγικό έλλειμμα πρόνοιας και ευαισθησίας για τα λαϊκά στρώματα εν μέσω πανδημίας και τη χειρότερης οικονομικής κρίσης (ακρίβεια, πληθωρισμός, δημόσιο χρέος) ακόμα και με τα μνημόνια, πέραν της ελεημοσύνης του κοινωνικού παντοπωλείου, των συσσιτίων της «Εστίας» και των πεπερασμένων δυνατοτήτων της υπηρεσίας «βοήθεια στο σπίτι».  
  • η αμετροεπής και εκτός πραγματικότητας  εισηγητική ομιλία του Δημάρχου, ενός έργου που δεν είδαμε εδώ και 28 μήνες και θα δούμε στους επόμενους 12 (!!!) αφού όλος ο Δήμος θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο «εργοτάξιο», που μέχρι τώρα δεν έγινε λόγω της πανδημίας, της Μήδειας και των πυρκαγιών.

Ο προϋπολογισμός (Π/Υ) τελικά εγκρίθηκε με τις ψήφους των συμβούλων της Διοίκησης, των παρευρισκομένων συνοδοιπόρων της αλλά κυρίως με την καλπονοθευτική «Θεσμική» Υποστήριξη «Θεοδωρικάκου» σύμφωνα με την οποία οι 14 θετικές ψήφοι που έλαβε όχι μόνο αποτελούν ομόφωνη απόφαση του ΔΣ αλλά είναι της ίδιας βαρύτητας με το 50+1 του σώματος του ΔΣ ή της Βουλής που ισχύει για τον προϋπολογισμό του Κράτους και ίσχυε πριν και για τους Δήμους. 

Εικόνα 1η: Κρατική Χρηματοδότηση και Ανταποδοτικά Τέλη

Τα ανταποδοτικά τέλη και οι φόροι του 2022 αν και παραμένουν τα «ίδια» και παρουσιάζουν οριακή μείωση σε σχέση με το 2021 κατά 1%, οφειλόμενο κυρίως στις οδηγίες που προβλέπονται στην σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση(ΚΥΑ) για την σύνταξή του Π/Υ, εν τούτοις αποτελούν το 63,5% των τακτικών εσόδων ενώ η κρατική χρηματοδότηση μόνο το 36,5%. Στο δε σύνολο των εσόδων του Π/Υ σύμφωνα με τα δεδομένα των αποτελεσμάτων του Π/Υ και όχι των προσδοκιών της δημοτικής αρχής ανέρχονται στο 52,4%. 

Τα ανταποδοτικά τέλη και η κάθε λογής φορολόγηση που αποφάσισε η δημοτική αρχή υπηρετούν την πολιτική της, που ταυτίζεται με την κυβερνητική πολιτική: Οι Δήμοι να λειτουργούν με τα έσοδα που εισπράττουν από τους δημότες γενικεύοντας την φορομπηχτική τους πολιτική που προστίθεται στην συνολικότερη βαριά έτσι κι αλλιώς φορολογία της Κυβέρνησης. Η Παράταξη μας μη αποδεχόμενη αυτή τη λογική ως μονόδρομο και εκτιμώντας τις γενικότερες συνθήκες οικονομικοκοινωνικές  και της πανδημίας πρότεινε, μέχρι την κατάργησή τους, μια άλλη προσέγγιση και οπτική που έχει στο επίκεντρο της τον ΔΗΜΟΤΗ και συνοψίζεται:

  1. Στη δίκαιη και αναλογική μεσοσταθμική μείωση 12%  όλων των συντελεστών των δημοτικών τελών 
  2. Στη δίκαιη και ορθολογική αναδιάρθρωση των παραμέτρων υπολογισμού τελών και φόρων ώστε να προκύψει αναδιανομή των βαρών
  3. Μηδενισμός των δημοτικών τελών για όλους τους δημότες που έχουν εισόδημα μέχρι το αφορολόγητο όριο ή είναι αποδεδειγμένα μακροχρόνια άνεργοι.
  4. Αναλογική μείωση των συντελεστών μέχρι και 50% για όλες τις λαϊκές οικογένειες που έχουν αποδεδειγμένα εισόδημα μέχρι 20.000,00€ προσαυξανόμενο κατά 5.000,00€ για κάθε παιδί.
  5. Επανεξέταση επί το ευνοϊκότερο των κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων για απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη των αποδεδειγμένα απόρων, ΑΜΕΑ άνω του 67%, μονογονεϊκών οικογενειών, τρίτεκνων και πολύτεκνων.
  6. Εφαρμογή του οικογενειακού συντελεστή για όλους τους μικρομεσαίους επαγγελματίες που επηρεάζονται από την πανδημία και το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πόλης.
  7. Αναλογική αύξηση του συντελεστή για τράπεζες και επιχειρήσεις με μεγάλο τζίρο, σε συνδυασμό με την αναδιάρθρωση της κατηγοριοποίησης των επαγγελματικών χρήσεων για δικαιότερη κατανομή των τελών. 
  8. Αναδιάρθρωση των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου και εισπρακτικού του μηχανισμού προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι σχετικές απώλειες εσόδων, που σήμερα με βάση την πρόταση του Δήμου ανέρχονται στο 11% του συνολικού εσόδου

Εικόνα 2η:   Τεχνικό Πρόγραμμα «όλος ο Δήμος ένα εργοτάξιο(!!!)»

Το τεχνικό πρόγραμμα 2022 είναι της πεπατημένης, χαοτικό και άκρατης υποσχεσιολογίας όπως αποδεικνύεται από την σύγκριση των προγραμμάτων 2020-2022. Στερείται έργων που θα ξεπεράσουν το αυτονόητο (υποδομές) ή το σύνηθες (ασφαλτοστρώσεις) και θα δώσουν μια νέα προοπτική στην τοπική οικονομική ανάπτυξη και στην ποιότητα ζωής των δημοτών. Κινείται στην αντίληψη του «βλέποντας και κάνοντας» ειδικά όσο πλησιάζουμε στο τέλος της τετραετίας και φυσικά στην τακτική των συνεχών παρακλήσεων προς την κεντρική και περιφερειακή διοίκηση να εκχωρήσουν πόρους για την εκτέλεση τελικά δυστυχώς έργων πελατειακής αντίληψης κατά κύριο λόγο.

ΈτοςΕκτιμώμενη ΑξίαΠ/Υ:2020Π/Υ:2021Π/Υ:2022Π/Υ:2023
202072.880.273,5123.710.915,3828.023.759,05
202152.969.221,9211.853.823,0617.693.000,0014.400.000,00
202265.863.971,6613.950.409,0722.482.112,43

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Τα  24 νέα  έργα μόνο νέα δεν είναι καθώς:
    1. 10 από αυτά ύψους: 7.350.000 € περιλαμβάνονταν και στο περσινό πρόγραμμα και τα οποία όχι μόνο δεν δρομολογήθηκαν αλλά και δεν υλοποιήθηκαν οι σχετικές πιστώσεις του 2021 ύψους: 507.000€. Στο δε νέο πρόγραμμα του 2022 το προβλεπόμενο ποσό των 3.443.000€ από το 2021 μειώνεται σε 78.000 (!!!) και φυσικά αυξάνεται η πίστωση του 2023 σε 3.782.000€(!!!). 
    2. Από τα υπόλοιπα 14: τα 4 είναι έργα με συμβολικές πιστώσεις των 1.000 ή 10.000 € για να υπάρχουν και να ενεργοποιηθούν όταν υπάρξει δυνατότητα ενώ τα υπόλοιπα οι πιστώσεις τους αφορούν το 2023 και όχι το 2022. 
  2. Τα 15 χρηματοδοτούμενα η εκτιμώμενη αξία παραμένει σχεδόν η ίδια για 2021 και 2022 ύψους 35 εκ. περίπου και οι πιστώσεις για το 2022 παραμένουν εξίσου καθηλωμένες στο 1/3 του εκτιμώμενου ποσού γεγονός που δικαιολογεί την πολύ μικρή απορροφητικότητα του προϋπολογισμού που δεν ξεπερνά ετησίων το 12-16% περίπου. 
  3. Τα 24 συνεχιζόμενα έργα υπάρχει μια πλήρης αριθμητική στασιμότητα αλλά και μείωση σε σχέση με το περσινό πρόγραμμα εκτός των μελετών για ένταξη στα χρηματοδοτούμενα του προγράμματος Α. Τρίτσης γεγονός που επιβεβαιώνει την ανυπαρξία έργου της δημοτικής αρχής αλλά και έλλειψης ιδίων πόρων, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Ετκ. Αξία 2021Π/Υ:2021Π/Υ:2022 Εκτ. Αξία 2022Π/Υ:2022Π/Υ:2023
9.937.161,922.474.298,674.230.000,009.503.859,922.208.782,392.550.000,00

Εικόνα 3η: Δυσοίωνες οι εκτιμήσεις για τον «ισοσκελισμένο» προϋπολογισμό

  1. Το που θα οδηγηθεί και ο Π/Υ 2022 προοιωνίζεται και από τα τριμηνιαία στοιχεία της εξέλιξης του Π/Υ του 2021 καθώς:
    1. Τα διαθέσιμα το Δήμου, τα οποία αποτελούνται από τα εισπραχθέντα/βεβαιωθέντα έσοδα αν τους προσθέσουμε το χρηματικό υπόλοιπο στο 9μηνο του 2021, ανέρχονται στα 19.885.467 ενώ τα ενταλθέντα της ίδιας περιόδου είναι 21.591.641 άρα έλλειμμα ύψους 1.706.173 γεγονός που οδηγεί σε αναγκαία υστέρηση πληρωμών ύψους κατά 1.723.591.  
    2. Η δε προβολή των στοιχείων αυτών στο 12μηνο στην μεν πρώτη περίπτωση έχουμε διεύρυνση του ελλείμματος που μπορεί να φτάσει στη καλύτερη περίπτωση στα 3.000.000 ενώ στη δεύτερη περίπτωση να συγκρατηθεί ίσως κάτω από αυτό το ποσό. 
    3. Οι δαπάνες για επενδύσεις ακολουθούν προφανώς ότι συμβαίνει και στα έσοδα είναι δηλαδή στο 9% του 9μηνου και στο 12μηνο μπορεί να κινηθούν από 14-16%.
  2. Έτσι λοιπόν και τα επί μέρους στοιχεία του Π/Υ εξόδων 2022 δεν δείχνουν καλή εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών καθώς:
    1. Οι δαπάνες χρήσης αυξάνονται ακόμα κατά 500 χιλ. ευρώ περίπου με βάση τον αναμορφωμένο Π/Υ του 2021 ενώ από τον αρχικό κατά 3,5 εκ. ευρώ περίπου ενώ τα έσοδα δεν παρουσιάζουν την ίδια αυξητική τάση. 
    2. Οι δαπάνες για επενδύσεις μειώνονται κατά 1,47 εκ. ευρώ με βάση τον αναμορφωμένο Π/Υ γεγονός που σημαίνει μη επίτευξη των προσδοκιών για χρηματοδότηση από τα διάφορα προγράμματα χωρίς να υπολογιστεί η μειωμένη απορροφητικότητα για όλη την περίοδο του «καλλικρατικού» μας Δήμου.   
    3. Οι προβλέψεις για τα ανείσπρακτα είναι η αχίλλειος πτέρνα διαχρονικά κάθε προϋπολογισμού του Δήμου καθώς και πάλι αυξάνονται κατά 835 χιλ. ευρώ με βάσει τον αναμορφωμένο Π/Υ και από τον αρχικό κατά 1,66 εκ. ευρώ και ανέρχονται συνολικά στα 12,7 εκ. ευρώ. Γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει την κακή οικονομική κατάσταση του Δήμου και την μεγέθυνση των επισφαλειών παρά την ωραιοποιημένη εικόνα και του νέου Π/Υ. 
  3. Η μη ολοκλήρωση και δημοσιοποίηση των ισολογισμών των ετών 2018, 2019 και 2020 η εξαγωγή κάθε συμπεράσματος από την συγκριτική αξιολόγηση των Π/Υ 2020, 2021 και 2022 για την οικονομική κατάσταση του Δήμου μπορεί να κρύβει και άλλες εκπλήξεις. 

Εικόνα 4η: Υποβάθμιση Δημοτικών Υπηρεσιών 

Η αξιολόγηση της κατανομής των δαπανών ανά υπηρεσία του Δήμου δείχνει ξεκάθαρα τις προτεραιότητες, αν έχει, της δημοτικής αρχής καθώς:

  1. στη Πολεοδομία συμβολικά έχουν εγγραφεί κάποιες δαπάνες ύψους 48.000€ (!!!) άρα δεν ενδιαφέρει η λειτουργία της και άρα η ουσιαστική δουλειά στο οικιστικό που δεν υπάρχει ποια στο Δήμο και στα διαχρονικά προβλήματα της ιδιότυπης ομηρίας των κατοίκων
  2. η δημοτική αστυνομία προφανώς και αυτή δεν χρειάζεται να λειτουργεί ουσιαστικά αλλά μόνο για επιδόσεις, επιβολή προστίμων από καταγγελίες και μεταφορά εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών του Δήμου οι λοιπές αρμοδιότητες δεν υφίσταται λόγος να ασκούνται λόγω έλλειψης προσωπικού
  3. η υπηρεσία πράσινου είναι φανερό ότι είναι ομοίως υποβαθμισμένη όπως και οι προαναφερόμενες καθώς σε ένα Δήμο με τόσο μεγάλες εκτάσεις αστικού και περιαστικού πράσινου είναι προφανές ότι αυτό που παρέχεται όχι μόνο είναι ελάχιστο έως ανύπαρκτο αλλά και δεν προσδιορίζει πολιτικές προστασίας και αξιοποίησής τους. 
  4. τέλος όταν το 40% των δαπανών που αφορά κατά κύριο λόγο γενικές, διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν ενδιαφέρει τη δημοτική αρχή η ποιότητα και η επάρκεια των παρεχόμενων υπηρεσιών και κατ’ επέκταση η ποιότητα ζωής των δημοτών καθώς ούτε και οποιαδήποτε αναπτυξιακή επιλογή (28 μήνες και ακόμα δεν έχει εκπονηθεί και εγκριθεί το στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο καθώς και ο οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας).

Συνεχίζουμε να Προτείνουμε και να Διεκδικούμε Μαζί με του Δημότες

  • Την πλήρη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό και όλα τα μέσα.
  • Την ουσιαστική μείωση των ανταποδοτικών τελών. Αύξηση της δημοτικής φορολογίας σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Πάγωμα πλειστηριασμών και κατασχέσεων εφόσον υπάρχουν για μικροχρέη στο Δήμο.
  • Την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία. Ανέγερση νέων σχολείων και νηπιαγωγείων.
  • Την οριστική επίλυση του οικιστικού – δασικού προβλήματος συγκεκριμένων δημοτικών ενοτήτων και περιοχών ώστε να σταματήσει η ιδιότυπη ομηρία των δημοτών που με νόμιμες πράξεις της κεντρικής διοίκησης έκτισε. 
  • Βρεφονηπιακούς σταθμούς δωρεάν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με το απαραίτητο προσωπικό.
  • Τη δωρεάν πρόσβαση για όλους στα πολιτιστικά και αθλητικά προγράμματα του Δήμου.
  • Την ενίσχυση από το κράτος των δομών υγείας και πρόνοιας στην Πόλη μας.
  • Την αντιπλημμυρική, αντιπυρική και αντισεισμική θωράκιση της Πόλης μας.
  • Την αναβάθμιση και επέκταση των ελεύθερων χώρων και των χώρων πρασίνου σε κάθε γειτονιά.
  • Την αναβάθμιση των υπηρεσιών καθαριότητας και προστασίας του περιβάλλοντος με κριτήριο την υγεία του λαού και όχι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και των εργολάβων.
  • Σύγχρονες συγκοινωνίες που να καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες όλης της Πόλης, με χαμηλό κόμιστρο. Αναβάθμιση του προαστιακού και επέκταση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου. Δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους και τις ευπαθείς ομάδες.
  • Ένα σύγχρονο νεκροταφείο που να σέβεται τη μνήμη των ανθρώπων. 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

FEATURED

Δημοφιλή Άρθρα

Περισσότερα στην κατηγορία