Αντί για υπογειοποίηση των γραμμών…υπογειοποίηση του δρόμου

Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε η Προμελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, αναφορικά με την κατασκευή Υπόγειας Διάβασης στον Άγιο Στέφανο, στο ύψος του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Ο.Σ.Ε., στην οποία απεικονίζεται  μία νέα εικόνα της περιοχής με θετικά αλλά και πολλά αρνητικά στοιχεία.

Σύμφωνα με την Προμελέτη, στην διασταύρωση των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Κοιμήσεως Θεοτόκου θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος, με σκοπό την εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων. Πράγματι, το συγκεκριμένο έργο θα ομαλοποιήσει την κυκλοφοριακή κατάσταση και θα μειώσει τους κινδύνους που ελλοχεύουν από ατυχήματα.

Παρουσιάζεται όμως και το έργο της υπογειοποίησης του οδοστρώματος στο ύψος του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Ο.Σ.Ε., η οποία μάλλον περισσότερες αρνητικές συνέπειες μπορεί να επιφέρει στην περιοχή, παρά θετικές.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές θα συνεχίζουν να διχοτομούν την πόλη του Αγίου Στεφάνου και οι κίνδυνοι ατυχημάτων θα συνεχίζουν να υφίστανται. Η υπόγεια διάβαση δεν θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα στην ζωή των κατοίκων της περιοχής, ούτε στην ίδια την πόλη. Η περιοχή θα συνεχίζει να υποβαθμίζεται, αφού θα την διασχίζουν κάθετα οι σιδηροδρομικές γραμμές. Οι κίνδυνοι για την διάβαση των πολιτών θα είναι μεγάλοι και ο εκκωφαντικός θόρυβος από την διέλευση του συρμού θα συνεχίσει να ενοχλεί τους πολίτες.

Άρα μήπως θα ήταν προτιμότερη η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών αντί του δρόμου;

Αν υπογειοποιηθεί όλος ο Σιδηροδρομικός Σταθμός θα αναβαθμιστεί σημαντικά η περιοχή και θα συμβάλει στην ενοποίηση του Αγίου Στεφάνου, εφόσον πλέον δεν θα υπάρχει  τίποτα που να χωρίζει την πόλη στα δύο. Ο χώρος γύρω από τον σταθμό θα μπορούσε να μετατραπεί σε χώρο αναψυχής (πάρκο) ή να αναπλαθεί προς όφελος των πολιτών και της ίδιας της πόλης. Επιπλέον ο ενοχλητικός θόρυβος της διέλευσης των συρμών θα αποφευχθεί (όλοι μας έχει τύχει να βρεθούμε κοντά σε σταθμό τη στιγμή που περνά το τρένο και γνωρίζουμε πόσο ενοχλητικό μπορεί να είναι). Ακόμα τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις γύρω από το σταθμό θα γνωρίσουν σημαντική οικονομική και γενικότερη ανάπτυξη, αφού θα αναβαθμιστεί η περιοχή και θα δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης.

Αν πάλι δεν είναι υλοποιήσιμο αυτό, λόγω υψηλού κόστους, πρέπει να βρεθούν τρόποι ενοποίησης της πόλης και όχι περαιτέρω διχοτόμησης, όπως προβλέπει αυτή η Προμελέτη. Όλοι οι προηγούμενοι Δήμαρχοι, όλα αυτά τα χρόνια, επιθυμούσαν την ενοποίηση και κατέβαλλαν κάθε προσπάθεια για την επίτευξη του σκοπού αυτού.

Γιατί λοιπόν τώρα συζητείται η περαιτέρω διχοτόμησής της;

Ελπίζουμε τελικά να αποτραπεί η διχοτόμηση της πόλης και προωθηθεί η ανάπλασή της προς την ενοποίηση για το κοινό καλό!